جلوگیری از ریزش ابرو با ساده‌ترین روش ممکن

توقف ریزش ابرو، ساده‌تر از آنکه فکر کنید!

ریزش ابرو علت‌های مختلفی دارد. عدم تعادل هورمونی، رژیم غذایی نامتعادل و انواع بیماری‌ها ممکن است باعث ریزش ابروی افراد شود. تعین علت ریزش ابرو به فرد کمک می‌تواند تا ساده‌ترین و بهترین روش ممکن را برای درمان انتخاب کند.

هرساله ریزش ابرو در بین افراد زیادی در جامعه دیده می‌شود. به همین دلیل است که کاشت ابرو بعد از کاشت مو پرطرفدارترین عمل زیبایی در بین خانم‌ها و آقایان است.

دلایل رایج ریزش موی ابرو چیست؟

ریزش ابرو که نام پزشکی آن هیپوتریکوزیس با نازک شدن موی ابرو یا ریختن قسمت‌هایی از موی ابرو اتفاق می‌افتد. ریزش ابرو در برخی مواقع هم‌زمان با ریزش مو شروع‌شده یا ممکن است به‌صورت مستقل ایجاد شود. نازک شدن ابرو و ریزش آن برای خانم‌ها ناراحت‌کننده بوده و به دلایل مختلفی مثل بیماری‌ها دارد.

آلوپسی ابرو

آلوپسی ابرو دارای انواع مختلفی است. آلوپسی آره تا: این مدل زمانی ایجاد می‌شود که سیستم ایمنی بدن به فولیکول‌های مو حمله کرده و به آن‌ها آسیب می‌رساند. این حمله باعث می‌شود ابرو به‌صورت لکه‌ای ریزش داشته باشد. آلوپسی آندروژنتیک: این مدل به‌عنوان طاسی با الگوی زنانه و مردانه هم شناخته می‌شود. آلوپسی فیبروزان پیشانی: در این شرایط به دلایل ژنتیک، خود ایمنی یا محیطی، اسکار و ریزش مو در پوست سر و ابرو اتفاق می‌افتد.

شرایط بهداشتی و بیماری‌های خود ایمنی

شرایط بهداشتی می‌توانند باعث ریزش موی ابرو شوند:

داروها و روش‌های درمانی

درمان‌هایی مثل شیمی‌درمانی یا رادیوتراپی و همچنین داروهایی مانند نیاسین، تالیم یا رتینول که به عنوان ویتامین A شناخته می‌شوند می‌توانند باعث ریزش مو در ابرو شوند.

شرایط پوستی

بیماری‌های پوستی خوش‌خیم مانند درماتیت آتوپیک، پسوریازیس ابرو تا بیماری شدید مثل سرطان پوست صورت می‌توانند باعث ریزش موی ابرو شوند.

ضربه به پوست سر و صورت

ضربه به سر و صورت می‌تواند باعث ریزش موی ابرو شود. اسکار تصادفی یا زخم‌هایی که بر اثر حوادث روی صورت ایجاد می‌شوند، برداشتن تاتو ابرو و آسیب‌های مکانیکی به پوست باعث از دست رفتن موی ابرو می‌شود.

شرایط روانی

شرایط روانی مثل استرس زیاد و مزمن، شوک عاطفی که باعث از دست رفتن فولیکول‌های مو می‌شود ممکن است علت ریزش ابرو باشد. اختلال وسواس فکری که باعث می‌شود بیمار در هنگام عصبی شدن و تحت‌فشار موی ابرو یا سر خود را بکند. این بیماری‌های روحی و روانی باعث از دست رفتن موی سر نیز می‌شود.

پیری و ورود به دوره سالمندی

فرایند بیولوژیکی و پیر شدن هم در ریزش موی ابرو مؤثر است. با افزایش سن کیفیت فولیکول‌های مو کم شده و مقدار از موی سرو ابرو از دست می‌رود.
سرم تقویت‌ کننده مژه و ابرو و ضد ریزش مژه و ابرو گیاهی آراکسین و همچنین محصولات برند معروف لورئال برای تمامی سنین مناسب بوده و ریزش ابرو با دلایل مختلف را متوقف می‌کنند.

سبک زندگی

سبک زندگی در میزان زیبایی ابرو و حفظ موی آن مؤثر است. داشتن رژیم غذایی نامتعادل، اصلاح زیاد ابرو و کندن موی آن با موچین و آرایش بیش‌ازحد ابرو می‌تواند باعث کم‌پشت شدن ابرو شود.

چگونه از ریزش ابرو جلوگیری کنیم؟

ریزش ابرو دلایل مختلفی دارد که تشخیص آن با پزشک است؛ اما روش‌های ساده‌ای برای جلوگیری از ریزش ابرو وجود دارد. با کمک این روش‌های می‌توانید مانع ریزش ابروی خود شوید:

رژیم غذایی متعادل ساده‌ترین روش جلوگیری از ریزش ابرو

رژیم غذایی متعادل که همه مواد مغذی و کالری مورد نیاز شما را تأمین کند مانع از ریزش ابرو می‌شود. داشتن رژیم غذایی غیراصولی که منجر به کمبود ویتامین و املاح در بدن شود باعث ریزش موی سر و ابرو می‌شود. در این مواقع چرخه طبیعی رشد مو مختل شده و تولید مو متوقف می‌شود. رشد مناسب و سلامت مو نیاز به رژیم غذایی سالم دارد. اگر ویتامین‌ها و مواد معدنی را دریافت نمی‌کنید بهتر است مکمل مناسب برای مو خریداری کنید. بهتر است نوع مکمل و میزان مصرف آن با نظر پزشک باشد. این نکته را به یاد داشته باشید مصرف بیش‌ازحد مکمل‌ها ممکن است شرایط را بدتر کند. مکمل موی هیرتامین یکی از بهترین مکمل‌های موجود برای جلوگیری از ریزش موی سر و ابرو است. این کپسول ساخت آمریکاست و حاوی بهتری آنتی‌اکسیدان‌ها برای تقویت مو است. این قرص ویتامین ترکیبی از ویتامین‌های موردنیاز مو و عصاره گیاهان طبیعی است. قرص فیتو ساخت فرانسه است این روزها طرفداران زیادی دارد. این قرص با داشتن ترکیبات کامل رشد مو، مانع از ریزش مو و ابرو می‌شود.

سرم تقویت‌کننده ابرو راهی آسان برای جلوگیری از ریزش ابرو

یکی دیگر از روش‌های جلوگیری از ریزش موی ابرو استفاده از سرم ضد ریزش موی ابرو است. این سرم برای تقویت موی ابرو نیز مؤثر است. استفاده مداوم از آن‌ها باعث رشد مجدد موی ابرو و پرپشت شدن آن می‌شود. سرم تقویت و ضد ریزش ابرو تنوع زیادی در بازار دارد. بسیاری از برندهای خارجی و ایرانی برای انتخاب وجود دارد. برخی از بهترین برندهای خارجی سرم تقویت ابرو مانند:

درمان‌های رایج برای ریزش موی ابرو چیست؟

اگر ریزش موی ابرو زیاد باشد بهتر است از روش‌های درمانی برای جلوگیری و درمان ریزش مو استفاده کنید. روش‌های مختلفی برای درمان ریزش موی ابرو وجود دارد که بستگی به علت ریزش موی ابرو دارد. پزشک با توجه به شرایط شما یک یا ترکیبی از درمان‌های زیر را توصیه می‌کند: این نکته را به یاد داشته باشید برای درمان ریزش موی ابرو باید صبر و حوصله داشته باشید تا به نتیجه مطلوب برسید:

داروهایی مثل کورتیکو آستروئیدها داروی ضد التهابی و سرکوب‌کننده سیستم ایمنی که برای درمان آلوپسی آره آتا و بیماری پوستی ناشی از بیماریهای پوستی مانند درماتیت آتوپیک و پسوریازیس مناسب هستند. ماینوکسیدیل که نوعی واسطه هورمونی است. این ماده نتایج بسیار خوبی برای تقویت و رشد مجدد مو و تراکم در زمینه آلوپسی آندروژنتیک ابرو نشان داده است.

کاشت ابرو

کاشت ابرو یکی از روش‌های درمانی برای جایگزین کردن ابروهای ازدست‌رفته است. این روش جراحی جزئی و غیرتهاجمی داشته و درد کمی دارد. در این روش تارهای مو (حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ تار مو) با دقت فراوان از پشت سر یا موی ابروی سالم برداشته می‌شود. این تارهای مو به مناطقی که کم‌پشت شده‌اند پیوند زده می‌شود. کاشت مو اغلب در یک جلسه و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. افرادی که کاشت مو انجام می‌دهند اغلب دردی را حس نکرده و همان روز می‌توانند به خانه بروند. کاشت ابرو نتایج عالی برای بیماری‌های مثل آلوپسی یا ریزش لکه‌ای دارد.

سخن پایانی

جلوگیری از ریزش ابرو با ساده‌ترین روش‌ها ممکن است. بااین‌حال اگر ریزش ابرو در نتیجه بیماری‌ها اتفاق بیفتد با روش‌های زیبایی مانند کاشت ابرو می‌توان موی ازدست‌رفته را جایگزین کرده و زیبایی را به‌صورت خود هدیه دهید.