ایرانیان چوب
ایرانیان چوب
سلامت و زیبایی

بهترین و مفیدترین دمنوش های گیاهی ضد آلودگی هوا

آلودگی هوا در این روزها به شدت در تهران و شهرهای بزرگ دیگر کشور به گونه‌ای افزایش یافته که رفت‌وآمد در این هوای آلوده تأثیرات جدی بر سلامتی افراد دارد. این تأثیرات از علائم ابتدایی مانند سرفه، عطسه، سوزش گلو و چشم شروع شده و تا بیماری‌های تنفسی و ریوی پیشرفت می‌یابد، حتی ممکن است به مرگ و میر منجر شود. بنابراین، برای مقابله با این مشکلات، علاوه بر استفاده از ماسک مناسب، اهمیت استفاده از خوراک و نوشیدنی‌های مناسب نیز آشکار است. برخی از اقدامات مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به دفع مواد سمی و آلاینده  نوشیدن دمنوش های گیاهی است که در ادامه مجله والا رویا،  بهترین و مفیدترین دمنوش های ضد آلودگی هوا را به شما معرفی می کنیم:

دمنوش زیره سبز

بهترین و مفیدترین دمنوش های گیاهی ضد آلودگی هوا

برای تهیه دمنوش زیره سبز، یک قاشق چایخوری از برگ‌های خشک زیره سبز را در یک فنجان آب بجوشانید و سپس به مدت 5 تا 7 دقیقه دم بدهید. سپس محتویات را صاف کرده و با افزودن عسل یا آبلیمو، طعم دلخواه خود را به این دمنوش افزوده و آماده به میل شوید.

دمنوش شیر و زردچوبه

مطاطب مرتبط با

بهترین و مفیدترین دمنوش های گیاهی ضد آلودگی هوا

برای تهیه این دمنوش مفید در مواجهه با آلودگی هوا، یک لیوان شیر را به صورت ولرم گرم کنید. سپس یک قاشق چای‌خوری از پودر زردچوبه را به شیر افزوده و با دقت آن را مخلوط کنید تا به خوبی حل شود. سپس این دمنوش را مصرف نمایید. در صورت تمایل به طعم بهتر، می‌توانید یک قاشق چای‌خوری عسل را نیز به این ترکیب اضافه کنید.

دمنوش آویشن و لیمو

بهترین و مفیدترین دمنوش های گیاهی ضد آلودگی هوا

برای تهیه دمنوش  آویشن و لیمو که یکی از بهترین دمنوش های گیاهی است باید یک قاشق چایخوری از آویشن ر را در یک فنجان آب بجوشانید و دم کنید. بعد محتویات را صاف کنید و با اضافه کردن آبلیمو طعم مناسب ذائقه خود را به این دمنوش بدهید و آن را میل کنید.

دمنوش عناببهترین و مفیدترین دمنوش های گیاهی ضد آلودگی هوا

برای تهیه این دمنوش که از جمله بهترین نوشیدنی‌ها برای مقابله با آلودگی هوا محسوب می‌شود، حدود  15 دقیقه چند عدد عناب را در یک لیوان آب جوش قرار دهید و آن را به مدت کوتاهی بجوشانید. سپس پس از رد کردن از صافی، دمنوش را در یک فنجان یا لیوان بریزید و آن را میل نمایید.

دمنوش پنیرکبهترین و مفیدترین دمنوش های گیاهی ضد آلودگی هوا

برای تهیه این دمنوش یک قاشق غذاخوری پنیرک را در یک لیوان آب جوش بریزید و به مدت 10 دقیقه روی حرارت قرار دهید تا دم بکشد. بعد از صافی رد کرده و میل کنید.البته پنیرک گیاه خاصی است و افرادی که سابقه آلرژی به گیاهان دارویی دارند، باید از مصرف آن پرهیز کنند. همچنین، بیماران مبتلا به دیابت یا افرادی که بدنشان به تغییرات قند خون حساس است، باید در مصرف این گیاه دقت بیشتری داشته باشند.

کلام آخر

آمارهای بیماری های مربوط به آلودگی هوا همچنان رو به افزایش است و حتی در مناطقی که آلودگی چندانی ندارند برخی مشاغل مانند رانندگان کامیون و سایر کارگران که در معرض انتشار زیاد گازوئیل هستند، بیشتر در معرض بیماری‌های تنفسی قرار می‌گیرند اما با مصرف برخی غذاها و میوه‌ها  و دمنوش های مفید می‌توان خطرات آلودگی هوا را تا حدی زیادی کنترل کرد.

 

تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا