ایرانیان چوب
ایرانیان چوب
سلامت و زیبایی

برای اینکه دیرتر پریود شویم چه بخوریم؟ بهترین روش برای عقب انداختن پریود

به دلایل مختلف، گاهی اوقات زنان تمایل دارند که دوره قاعدگی خود را به تعویق بیاندازند. زمانی که دوره قاعدگی به وقوع می‌پیوندد، برای بسیاری از زنان یک واقعیت زندگی است. برای برخی از آنان، دوره قاعدگی سبک و بی درد است، در حالی که برای دیگران ممکن است شدید و مزاحمت‌آور باشد، همراه با درد شدید، خونریزی یا سایر عوارض. برای بیشتر افراد، این وضعیت احتمالاً میانه‌ای است. با این حال، برای همه زنانی که دوره قاعدگی دارند، این یک ناراحتی است و ممکن است نیاز به مدیریت و برنامه‌ریزی خاصی داشته باشد.

زمانی که یک رویداد بزرگ مانند عروسی، امتحان یا تعطیلات مورد انتظار رخ می‌دهد و نزدیکی دوره قاعدگی قرار دارد، ممکن است بر احساسات جسمی و روحی یک زن تأثیرگذار باشد. در چنین شرایطی، زنان اغلب به پزشک مراجعه می‌کنند تا راه‌هایی برای تأخیر یا به عقب انداختن دوره قاعدگی پیدا کنند. در این مقاله، ما قصد داریم به شما بگوییم که چه مواردی برای به تأخیر انداختن قاعدگی مصرف کنید. لطفاً تا انتها با ما بمانید.

برای عقب انداختن پریود چی بخوریم؟

در پاسخ به سوال درباره روش‌های عقب انداختن پریود، ممکن است برخی مواد غذایی وجود داشته باشند که باعث تأخیر در آغاز دوره قاعدگی شوند، اما این مسئله حتمی نیست. واقعیت این است که هنگامی که زمان دوره قاعدگی فرا رسیده، مصرف مواد غذایی مانند یک “قرص جادویی” عمل نمی‌کند. با صداقت باید عنوان کرد که اینگونه نیست. مواد غذایی نیاز به زمان طولانی‌تری دارند تا تأثیر خود را نشان دهند. ممکن است مصرف غذاهای خنک‌کننده طبیعی مانند خیار یا هندوانه در بازه‌ی زمانی مشخصی منجر به تأخیر در آغاز پریود شود، اما این تأخیر تا حد زیادی قابل کنترل نیست.

برای عقب انداختن پریود چی بخوریم؟

برای عقب انداختن پریود چه قرصی مصرف کنیم

برای کسانی که از قرص‌های ضدبارداری خوراکی ترکیبی استفاده می‌کنند، ممکن است بخواهند بسته‌های قرص‌های خود را پشت سرهم مصرف کنند تا پریود خود را به تعویق بیندازند یا از بین ببرند. اما افراد باید از انجام این کار بیش از یک بار بدون وقفه اجتناب کنند، مگر اینکه پزشک خلاف آن را بگوید.

مطاطب مرتبط با

اگر فردی از قرص‌های ضدبارداری حاوی فقط پروژسترون استفاده می‌کند، این روش برای او مفید نخواهد بود.

مصرف پروژسترون خوراکی یک روش جایگزین برای به تأخیر انداختن پریود است که در بیشتر موارد، اما نه در همه موارد، موثر است. این روش معمولاً چند روز قبل از موعد پریود شروع می‌شود و زمانی که قطع می‌شود، ظرف چند روز پریود می‌شود. باید توجه داشت که این روش یک روش ضدبارداری نیست و از بارداری جلوگیری نمی‌کند.

روش سنتی عقب انداختن پریود

متون مختلف را بررسی کردم که چندین روش سنتی برای عقب‌انداختن پریود ارائه کرده‌اند که در ادامه از مجله والارویا برای شما آورده‌ایم :

روش سنتی عقب انداختن پریود

1. آب لیمو

مصرف آب لیمو و تأثیر آن بر دوره قاعدگی هنوز موضوعی که از نظر علمی به طور کامل تحقیق نشده است. اگرچه بعضی منابع اشاره کرده‌اند که اسیدی بودن آب تهیه شده با لیمو می‌تواند منجر به تأخیر در آغاز دوره قاعدگی شود، اما تاکنون شواهد علمی کافی برای تایید یا رد این ادعا وجود ندارد. بنابراین، استفاده از آب لیمو برای تأخیر دوره قاعدگی به عنوان یک روش مطمئن و موثر در نظر گرفته نمی‌شود. ارزش علمی و اثبات‌های کافی از تأثیر آب لیمو بر دوره قاعدگی به اندازه کافی مورد تأیید قرار نگرفته است. بهتر است تا زمانی که تحقیقات علمی بیشتری انجام شود، از استفاده از این روش به عنوان یک راه حل مطمئن پرهیز کرد.

2. سرکه سیب

سرکه سیب به طور سنتی به عنوان یک روش برای عقب انداختن پریود ارائه شده است. برای استفاده از این روش، باید مخلوطی از سرکه سیب و آب تهیه کرده و آن را مصرف کنید. اغلب گفته می‌شود که نوشیدن این مخلوط ممکن است به برخی افراد کمک کند تا دوره قاعدگی خود را به تاخیر بیاندازند. اما برای اطمینان از اثربخشی و ایمنی این روش، نیاز به تحقیقات علمی بیشتری است.

3. عدس گرم

عدس خوراکی گرم به‌عنوان موثر برای به‌عقب انداختن دوره قاعدگی مورد توجه قرارگرفته است. ابتدا باید عدس‌ها را به‌صورت پودر ریز کنید و سپس این پودر را با سوپ یا هر نوشیدنی دیگری مخلوط نمایید. پس از آماده‌سازی، می‌توانید آن را مصرف کنید. عدس خوراکی گرم ممکن است دوره قاعدگی را از چند ساعت تا یک روز از زمان مورد انتظار به تأخیر بیندازد.

4. دانه خردل

مصرف دانه خردل ممکن است منجر به تأخیر در آغاز دوره قاعدگی شود. شما می‌توانید دانه‌های خردل را با شیر یا آب مخلوط کرده و آن را قبل از خواب مصرف نمایید. این ترکیب ممکن است باعث تأخیر در آغاز دوره قاعدگی شود.

5. دمنوش دارچین

دمنوش دارچین یکی از داروهای محبوب است که ممکن است باعث تأخیر در پریود شود. این چای می‌تواند در دوره‌های سنگین مفید باشد؛ زیرا جریان خون را از رحم دور می‌کند و همچنین ممکن است به کاهش التهاب و درد قاعدگی کمک کند.

دمنوش دارچین عطری خوشمزه دارد و به نظر می‌رسد که مصرف آن بدون احساس عوارض جانبی امکان‌پذیر است. برای تهیه آن، یک چوب دارچین را به یک فنجان آب جوش اضافه کرده و بعد از مدتی نوشیدن این چای، ممکن است نتایج مثبتی مشاهده شود.

روش سریع عقب انداختن پریود با قرص

استفاده از قرص نورتیسترون یک روش برای به تاخیر انداختن قاعدگی است. این قرص فقط با نسخه تجویز می‌شود و شما می‌توانید از آن برای به تاخیر انداختن قاعدگی تا 17 روز استفاده کنید. قرص نورتیسترون حاوی هورمون پروژسترون است که مانع از شروع روند ریزش دیواره رحم می‌شود. برای مصرف این قرص باید سه روز قبل از شروع پریود مصرف آن را شروع کرده و تا 17 روز سه بار در روز مصرف کنید. پس از قطع مصرف نورتیسترون، دو تا سه روز طول می‌کشد تا پریود شوید. برای دریافت نسخه این قرص، می‌توانید از پزشک عمومی خود مشاوره بگیرید.

روش سریع عقب انداختن پریود با قرص

عقب انداختن پریود اورژانسی با قرص ال دی

استفاده از قرص ال دی یکی از روش‌های بی‌ضرر برای به تاخیر انداختن پریود اورژانسی است. برای این منظور، باید قرص ال دی را از روز 5 تا 7 دوره ماهیانه شروع کرده و مصرف آن را تا تاریخی که قصد دارید پریودی عقب بیفتد ادامه دهید. پریودی 2 تا 3 روز پس از قطع مصرف این قرص اتفاق می‌افتد. اگر در طول مصرف این قرص لکه‌بینی شدیدی تجربه کردید، می‌توانید دو قرص به جای یک قرص مصرف کنید تا میزان بیشتری هورمون استروژن را برای پیشگیری از پریودی افزایش دهید.

عقب انداختن پریود با قرص مفنامیک اسید

تجربیات نشان داده‌اند که می‌توان پریود را با استفاده از قرص مفنامیک اسید به تاخیر انداخت. داروهای ضد پروستاگلاندین می‌توانند در کاهش درد دوره‌های قاعدگی موثر باشند. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف مفنامیک اسید می‌تواند منجر به تاخیر در قاعدگی از چند روز تا دو هفته و کاهش خونریزی ناکارآمد رحم شود. پس از قطع مصرف دارو، قاعدگی به روال عادی خود با سیکل بعدی باز می‌گردد.

نشاسته برای عقب انداختن پریود

مصرف نشاسته برای به تاخیر انداختن پریود مناسب است. زیرا نشاسته قادر به جذب مایعات است و لایه‌ای محافظ بر روی دیواره رحم ایجاد می‌کند که از نشت خون جلوگیری می‌کند و باعث کاهش خونریزی می‌شود. برای استفاده از این روش، می‌توانید 7 تا 10 روز قبل از پریودی، روزانه 2 قاشق چایخوری نشاسته را در آب جوش حل کرده و پس از خنک شدن مصرف کنید.

نشاسته برای عقب انداختن پریود

کلام آخر

چرخه قاعدگی یک فرایند حساس در بدن زنان است که به طور عمده به رژیم غذایی و سبک زندگی آنها وابسته است. استرس زیاد و رژیم غذایی و سبک زندگی ناسالم می‌تواند باعث بروز عوارض در دوره قاعدگی شود. بهتر است عقب انداختن پریودی تنها پس از مشورت با یک متخصص و تحت نظارت پزشکی انجام شود، تا اطمینان حاصل شود که سلامتی شما مناسب است و همچنین تغییرات هورمونی بدنتان به درستی نظارت می‌شوند.

اگر به هر دلیلی نیاز دارید تا پریودیتان را به تأخیر بیندازید، برای گزینه‌های ایمن و موثر با متخصص زنان خود مشورت کنید. بسیاری از روش‌های طبیعی، همانطور که گفته شد، ممکن است بدون خطر باشند، اما هیچ مطالعه یا تحقیقی برای اثبات موثریت آنها وجود ندارد.

تبلیغات

2 دیدگاه

  1. سلام سال این کارهاتون بسیار لذت بردم ولی لطفاً بگید اینها رو چطور میتونیم بخریم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا