ایرانیان چوب
ایرانیان چوب
سرگرمی و دانستنی‌ها

دو مدال، یک افتخار | مبینا نعمت زاده و هادی ساروی در المپیک پاریس ۲۰۲۴

اخبار افتخار آفرینی مبینانعمت زاده و هادی ساروی

بازتاب افتخارآفرینی مبینا و ساروی: همه هیجان زده‌ایم!

در ادامه به موفقیت بزرگ دوتا از افتخار آفرینان ایران در رشته های تکواندو و کشتی میپردازیم:

مدال‌آوری ایران در المپیک 2024

چهار ورزشکار ایران در روز دوازدهم المپیک فوق‌العاده ظاهر شدند و دو نفر از آنها صاحب مدال‌های ارزشمندی شدند. گزارش “ورزش سه”، ناکامی کاروان ایران در المپیک 2024 در کسب مدال طلا، چهارشنبه شب و در پایان دوازدهمین روز این رقابت‌ها شکسته شد و محمدهادی ساروی توانست به این افتخار بزرگ دست پیدا کند و پیش از او هم نخستین مدال بانوان ایرانی را مبینا نعمت‌زاده به دست آورد.

مدال آوری مبینا نعمت زاده

مبینا نعمت‌زاده، دومین بانوی مدال‌آور ایران

مبینا نعمت‌زاده در رده‌بندی وزن 49 کیلو گرم تکواندو زنان به پیروزی مقابل حریف عربستانی رسید و دومین مدال برنز کاروان المپیک ایران را قطعی کرد. او بعد از کیمیا علیزاده به دومین بانوی مدال آور ایران در ادوار المپیک تبدیل شد.

مبینا نعمت‌زاده، دومین بانوی مدال‌آور ایران

مطاطب مرتبط با

پذیرش مبینا نعمت‌زاده در دانشگاه تهران بدون کنکور

مبینا نعمت‌زاده بعد از کسب مدال در مصاحبه‌ای، درخواست خود را از مسئولان مطرح کرد. این تکواندکار 19 ساله گفت: من دو سال است مدام مشغول تمرین و ورزش هستم. نه اینکه درسم خوب نباشد، نه اما فرصت مطالعه نداشتم. از مسئولان می‌خواهم امکاناتی را فراهم کنند تا بتوانم در رشته و دانشگاهی که می‌خواهم تحصیل کنم. ساعتی بعد از این مصاحبه، رئیس دانشگاه تهران اعلام کرد که دانشگاه تهران مبینا نعمت‌زاده مدال‌آور المپیک ۲۰۲۴ را بدون کنکور پذیرش می‌کند.

محسن معتمدکیا، مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در توئیتی اعلام کرد مبینا نعمت‌زاده میتواند در دانشگاه مورد علاقه خود در رشته تربیت بدنی تحصیل کند.

مدال آوری مبینا نعمت زاده

خوشحالی مبینا نعمت‌زاده پس از کسب مدال برنز المپیک

‏مبینا نعمت‌زاده، دختر مدال‌آور ایران پس از کسب مدال برنز المپیک در وزن ۴۹- کیلوگرم گفت: بسیار خوشحالم. از همه مردم ایران ممنونم که برای من انرژی مثبت فرستادند و دعایم کردند.

تجربه مبینا نعمت‌زاده در المپیک

‏او با اشاره به حریفانی که پشت سر گذاشته، به خصوص حریف اسپانیایی گفت: تکواندوکار اسپانیایی سخت‌ترین حریفم بود و وقتی او را بردم، فکر کردم که به فینال می‌رسم.

تشکر مبینا نعمت‌زاده از خانواده و مربیان

مبینا نعمت‌زاده که دومین مدال تاریخ ورزش زنان ایران در ادوار المپیک را به دست آورده، با تشکر از کسانیکه در این مسیر او را یاری کرده‌اند، گفت: خانواده به خصوص پدر و مادرم خیلی مرا حمایت کردند. ضمن اینکه از زحمات مربیانم نیز سپاسگزارم.

تشکر مبینا نعمت‌زاده از خانواده و مربیان

هدف مبینا نعمت‌زاده برای آینده

او در رابطه با اینکه چقدر پیش از مسابقات المپیک به کسب مدال امیدوار بوده، گفت: من به تمام توانایی‌هایی خودم باور قلبی دارم و در تک تک لحظاتی که تمرین می‌کردم، هدفم مدال طلای المپیک بود. نعمت زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پس از کسب این مدال اولین کاری که انجام می‌دهد، چیست؟ گفت: می‌خواهم با خانواده‌ام به مسافرت بروم ‌و چند روز استراحت کنم. مبینا در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند این مدال چقدر برای زنان ایران الهام‌بخش است، ادامه داد: زنان سرزمینم بهترین هستند و من در کنار آنها یک قدم کوچک برداشتم.

محمدهادی ساروی، نخستین مدال طلای ایران

دقایقی پس از این افتخارآفرینی هم محمدهادی ساروی روی تشک کشتی درخشید و در فینال وزن 97 کیلوگرم فرنگی توانست با شایستگی و نتیجه چهار بر یک حریف خود را شکست بدهد و به نخستین مدال طلای ایران در المپیک 2024 دست پیدا کند.

مدال آوری هادی ساروی

واکنش‌ها به مدال‌آوری ایران

‏کسب مدال برنز توسط مبینا نعمت‌زاده و مدال طلای محمدهادی ساروی بازتاب و واکنش زیادی از سوی مسئولان کشوری، ورزشکاران، هنرمندان و … داشت. در ادامه به چندتا از آن ها میپردازیم:

  • حامد لک، دروازه‌بان سابق پرسپولیس و حال حاضر مس رفسنجان تصویری از مبارزه مبینا نعمت‌زاده را منتشر کرده و نوشته: «محدودیت و سختی را کنار زد و دل مردم ایران را شاد کرد. مدال مبینا برای ما طلای طلاست. شایسته بهترین‌ها هستی خانم نعمت‌زاده. به امید موفقیت همه ورزشکاران المپیکی ایران؛ به‌ویژه بانوان.»
  • محسن کیایی، بازیگر سینما در دو استوری قهرمانی مبنیا نعمت‌زاده و محمدهادی ساروی را تبریک گفته و برای تکواندوکار افتخارآفرین ایران نوشته: «دختر است، دختر ایران.»
  • شبنم مقدمی دیگر هنرمندی است که نسبت به افتخارآفرینی نعمت‌زاده واکنش نشان داده و نوشته: این است دختر ایرانی. مایه افتخار وطن و هموطن. هزار تبریک به مبینا نعمت‌زاده، به جامعه ورزشی، به بانوان ایرانی و به تمام ایران.
  • یحیی گل‌محمدی، سرمربی فولاد با این پیام این افتخار بزرگ را به مبینا نعمت زاده تبریک گفت: تبریک فراوان به دختر شایسته المپیک، عالی بودی و همیشه بدرخشی.
  • هادی چوپان، افتخارآفرین مستر المپیا ایران تصویر قدیمی از قهرمانی محمدهادی ساروی را منتشر کرده و در واکنش به قهرمانی او در المپیک 2024 نوشته: «مبارک مردم باشه. خدا قوت کاکو.»

تبریک هادی چوپان به مدال آوری هادی ساروی

  • شبنم قلی‌خانی تصویر شادی مبینا را پس از کسب مدال برنز المپیک را بازنشر کرده و ابراز خوشحالی داشته است. او نوشته است: شاهکار خود را با مدال تکمیل کرد؛ مدال برنز بر گردن ستاره ۱۹ ساله.
  • الناز حبیبی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار پوستر ورزش سه از لحظه خوشحالی تکواندوکار افتخارآفرین ایران در المپیک، به کسب مدال برنز توسط نعمت‌زاده واکنش نشان داد.
  • این پیام فریبا نادری، بازیگر سینما برای مبینا و ساروی، دو افتخارآفرین المپیک 2024 است: یک ایران با شما شاد شد. دمتون گرم. سرتون سلامت.

مدال آوری هادی ساروی

برای خوندن مقالات مشابه در زمینه ورزشی به سایت والارویا سر بزنید.

صعود حسن یزدانی به نیمه نهایی 86 کیلوگرم در المپیک 2024

تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا