ایرانیان چوب
ایرانیان چوب
سلامت و زیبایی

یوگا برای تنبلی تخمدان | آموزش گام به گام حرکات یوگا

کاهش تنبلی تخمدان با یوگا | حرکات موثر و نکات مهم

تنبلی تخمدان یا سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) یکی از مشکلات هورمونی شایع در زنان است. این مشکل می تواند در کیفیت زندگی زنان و سلامت جسمانی آنها تاثیرات بدی داشته باشد. یوگا یکی از روش های موثر و طبیعی برای بهبود تعادل هورمونی و کاهش علائم تنبلی تخمدان است. در این مقاله کاهش تنبلی تخمدان با یوگا را بررسی می کنیم. همچنین در ادامه آموزش گام به گام حرکات مهم یوگا برای تنبلی تخمدان را قرار داده ایم تا در خانه بتوانید از آن استفاده کنید.

تنبلی تخمدان چیست و چه عوارضی بر روی سلامت زنان دارد؟

در شرایطی که تخمدان ها به صورت منظم عمل تخمک گذاری را انجام ندهند، تنبلی تخمدان ایجاد می شود. در این شرایط تولید هورمون ها در بدن دچار اختلال می گردد و باعث ایجاد مشکلات زیادی در بدن می شود. از جمله این مشکلات می توان به نامنظم شدن قاعدگی، افزایش وزن، رشد موهای زائد، آکنه و حتی ناباروری اشاره کرد. همچنین ممکن است زنان مبتلا به (PCOS) دچار بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 شوند. برای پیش گیری از این مشکلات شما می توانید علائم تنبلی تخمدان را با یوگا کنترل کنید، در ادامه بهترین حرکات یوگا برای تنبلی تخمدان را آموزش داده ایم. تا انتها با ما همراه باشید.

یوگا برای تنبلی تخمدان

آموزش گام به گام حرکات یوگا برای بهبود تنبلی تخمدان

یوگا با تمرکز بر تنفس، تمرینات آرام سازی و حرکات کششی باعث می شود سطح هورمون ها تنظیم شود. همچنین می توانید با استفاده از یوگا گردش خون را بهتر کرده و استرس را کاهش دهید. در نتیجه این موارد باعث می شود علائم تنبلی تخمدان کاهش پیدا کرده و عضلات بدن تقویت شوند. به همین دلیل در ادامه آموزش گام به گام حرکات یوگا را قرار داده ایم تا با انجام آنها در خانه علائم تنبلی تخمدان را کاهش دهید.

آموزش گام به گام حرکات یوگا برای بهبود تنبلی تخمدان

مطاطب مرتبط با

آماده کردن وسایل یوگا در خانه

برای انجام یوگا در خانه به وسایل مخصوص این ورزش نیاز دارید. این ورزش نیاز به وسایلی مانند مت، آجر، بند و کش، لباس های مخصوص دارد. البته در ابتدای کار نیاز نیست تمامی موارد را داشته باشید و فقط لازم است که موارد زیر را تهیه کنید:

  • زیرانداز یوگا: یک زیرانداز نرم و غیر لغزنده برای انجام حرکات یوگا ضروری است.
  • لباس راحت: لباسی که به شما آزادی حرکت بدهد و از جنس طبیعی باشد، انتخاب کنید.
  • آب و حوله: به یاد داشته باشید که بدن شما در حین تمرین ممکن است به آب نیاز داشته باشد.

آماده کردن فضای مناسب برای یوگا

یوگا ورزش تمرکز و حرکات کششی است. برای انجام این ورزش شما نیاز به فضای مناسبی دارید که هیچ گونه عامل مزاحمی نداشته باشد. در ادامه نکات مهم در انتخاب محل یوگا را شرح داده ایم:

  • مکانی را انتخاب کنید که آرام باشد و هیچ گونه صدایی به گوش نرسد.
  • در صورت امکان محلی را انتخاب کنید که نور طبیعی به آن بتابد.
  • مطمئن شوید که در محل انجام ورزش تهویه مطبوع انجام می شود و هوای تازه در فضا وجود دارد.

آماده کردن فضای مناسب برای یوگا

انجام حرکات یوگا مناسب تنبلی تخمدان در خانه

مجموعه ای از حرکات یوگا وجود دارد که در رفع تنبلی تخمدان تاثیرات زیادی دارند. شما می توانید به راحتی این حرکات را در خانه انجام دهید و از آن برای رفع علائم تنبلی تخمدان استفاده کنید. در این قسمت تعدادی از حرکات مهم و راحت یوگا را برای شما آموزش داده ایم تا به کمک آن حرکات را به درستی در خانه انجام دهید.

وضعیت جسد (Savasana)

این وضعیت در اکثر کلاس های یوگا انجام می شود و به جسد سا شاواسانا معروف است. در این وضعیت فقط کافیست مثل یک جنازه بر روی زمین بخوابید و دست های خود را رو به سقف با کمی فاصله از پاها باز کنید. همچنین پاها را نیز باید به اندازه عرض شانه ها باز کنید و چشم های خود را ببندید و آرام نفس بکشید. این تمرین یکی از بهترین تمارین یوگا برای تنبلی تخمدان است.

وضعیت جسد (Savasana)

وضعیت نیلوفر آبی (Padmasana)

این حرکت به بهبود جریان خون به ناحیه لگن و کاهش علائم تنبلی تخمدان کمک می کند. همچنین با تحریک مثانه، شکم و ستون فقرات درد های قاعدگی را تا میزان زیادی کاهش می دهد. برای انجام این حرکت بر روی زمین بنشینید و پاها را به صورت ضربدری روی هم قرار دهید. ستون فقرات را صاف نگه دارید و دست ها را روی زانوها قرار دهید. به آرامی نفس بکشید و تمرکز کنید.

وضعیت نیلوفر آبی (نشستن لوتوس)

وضعیت کبرا (Bhujangasana)

این وضعیت می تواند به تقویت عضلات شکم و بهبود عملکرد تخمدان ها کمک کند. همچنین وضعیت کبرا باعث خون رسانی به رحم و تخمدان می شود. به شکم بخوابید، دست ها را زیر شانه ها قرار دهید و به آرامی بالاتنه را از زمین بلند کنید. شانه‌ها را به عقب بکشید و گردن را صاف نگه دارید.

وضعیت کبرا (Bhujangasana)

حرکت درخت (Vrikshasana)

این حرکت به بهبود تعادل و تقویت عضلات مرکزی بدن کمک می کند. برای اینکه حرکت درخت را به خوبی انجام دهید باید به صورت ایستاده بایستید، یک پا را بلند کنید و کف پا را روی داخل ران دیگر قرار دهید. دست ها را به حالت دعا جلوی سینه قرار دهید و تعادل خود را حفظ کنید.

حرکت درخت (Vrikshasana)

وضعیت پروانه و پروانه معکوس (Baddha Konasana & Supta Baddha Konasana)

این حرکات به باز شدن ناحیه لگن و بهبود جریان خون به تخمدان ها کمک می کند. برای انجام تمرین پروانه باید روی زمین صاف بنشینید و زانو های خود را خم کنید. کف پاها را به هم بچسبانید و در نزدیکی کشاله ران قرار دهید. این وضعیت کشاله ران را تقویت کرده و برای رفع تنبلی تخمدان خیلی خوب است.

تمرین پروانه معکوس نیز مانند پروانه است با این تفاوت که باید به پشت دراز بکشید. در این تمرین باید از یک بالش برای پیشگیری از برخورد سر با زمین استفاده کنید. وقتی کامل روی زمین دراز کشیدید باید دست ها را به بالای سر ببرید و رو به سقف باز کنید. در این حرکت ریلکس کنید و زانو ها را تا جفت شدن پاشنه پا خم کنید.

وضعیت پروانه و پروانه معکوس

نتیجه گیری

یوگا به عنوان یک روش طبیعی و مؤثر می تواند باعث بهتر شدن علائم تنبلی تخمدان و بالا رفتن کیفیت زندگی زنان مبتلا به این مشکل شود. با انجام منظم حرکات یوگا و رعایت نکات ذکر شده در این مقاله، می توانید تعادل هورمونی خود را درمان کنید و از مزایای فیزیکی و روانی یوگا استفاده نمایید. همچنین، اگر در زمینه یوگا تازه کار هستید، بهتر است با یک مربی یوگا مشورت کنید تا حرکات را به درستی و با اطمینان انجام دهید.

اگر به این دسته از مطالب علاقه دارید می توانید در دسته سلامت و زیبایی مقاله لباس‌های ورزشی ممنوعه؛ این‌ها را نپوشید! در سایت والارویا را مطالعه کنید.

تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا