ایرانیان چوب
ایرانیان چوب
سرگرمی و دانستنی‌ها

فنلاند؛ سرزمین شادترین مردم دنیا، دوباره در صدر!

لیست 10 کشور شاد دنیا در سال 2024

هر ساله توسط مؤسسه‌های تحقیقاتی مختلف، گزارش‌هایی با معبارهای مختلف تهیه می‌شود که به بررسی سطح شادکامی مردم در سراسر جهان می‌پردازد. این گزارش بر اساس عواملی مانند تولید ناخالص داخلی سرانه، امید به زندگی، حمایت‌های اجتماعی، سخاوت و اعتماد به مردم در جامعه، سطح اجتماعی برای تصمیم‌گیری در زندگی، سطح شادکامی و شادترین کشور جهان را در هر کشور ارزیابی می‌کند.فنلاند شادترین مردم دنیا

فنلاند بار دیگر عنوان شادترین کشور جهان را از آن خود کرد. این کشور که در سال ۲۰۱۸ از رتبه پنجم به صدر جدول رده بندی صعود کرده بود، به نظر می‌رسد مصمم است در جایگاه خود باقی بماند. اما چه چیزی فنلاند را به چنین کشوری تبدیل کرده است؟

راز شادکامی فنلاندی‌ها چیست؟

فنلاند

  • استانداردهای بالای زندگی: فنلاند از نظر آموزش، بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی، برابری و امنیت در رده‌های برتر جهان قرار دارد. این عوامل در کنار ثبات اقتصادی و سیاسی، بستر مناسبی را برای یک زندگی شاد و رضایت‌بخش فراهم می‌کنند.
  • فرهنگ غنی: فنلاند از یک فرهنگ غنی و پویا برخوردار است که در آن هنر، موسیقی و ادبیات جایگاه ویژه‌ای دارند. این امر به غنای زندگی مردم و افزایش شادی و رضایت آنها از زندگی کمک می‌کند.
  • ارتباط با طبیعت: فنلاند کشوری پوشیده از جنگل‌های انبوه و دریاچه‌های زیبا است. بسیاری از مردم فنلاند در اوقات فراغت خود به طبیعت‌گردی، پیاده‌روی، قایق‌سواری و سایر فعالیت‌هایی از این دست می‌پردازند که این امر به سلامت جسمی و روحی آنها و افزایش سطح شادکامی‌شان کمک می‌کند.
  • سونا: فنلاندی‌ها از رفتن به سونا و گذراندن وقت با یکدیگر در این حمام‌های گرم سنتی لذت می‌برند! سونا به آرامش و رها شدن از استرس کمک می‌کند و به همین دلیل در افزایش سطح شادکامی مردم فنلاند نقش دارد.

جنگل‌های انبوه، رمز شادکامی؟

فنلاند با داشتن جنگل بیشتر در هر مایل مربع از هر کشور اروپایی دیگر، کشوری سرسبز و با طبیعت بکر است. بسیاری از مردم فنلاند معتقدند که ارتباط آنها با طبیعت و فضای باز نقشی اساسی در رضایت آنها از زندگی دارد.فنلاند 1

جنگل‌ها به عنوان منابع طبیعی، نه تنها هوای پاک و اکسیژن را به انسان هدیه می‌کنند، بلکه مکانی برای آرامش، تفریح و تجدید قوا نیز هستند. مردم فنلاند با گذراندن وقت در طبیعت، از زیبایی‌های آن لذت می‌برند و از استرس و تنش‌های زندگی روزمره رها می‌شوند.

مطاطب مرتبط با

فنلاند، مقصدی ایده‌آل برای زندگی شاد

با در نظر گرفتن تمامی این موارد، جای تعجب نیست که فنلاند به عنوان شادترین کشور جهان شناخته می‌شود. اگر به دنبال کشوری هستید که در آن بتوانید زندگی شاد و رضایت‌بخشی داشته باشید، فنلاند می‌تواند مقصد ایده‌آلی برای شما باشد.

در جدول زیر لیست 10 کشور شاد دنیا به همراه امتیازات و قاره‌ای که در آن قرار گرفته‌اند را برای شما آورده‌ایم.

1 Finland Europe 7.7
2 Denmark Europe 7.6
3 Iceland Europe 7.5
4 Sweden Europe 7.3
5 Israel Middle East 7.3
6 Netherlands Europe 7.3
7 Norway Europe 7.3
8 Luxembourg Europe 7.1
9 Switzerland Europe 7.1
10 Australia Oceania 7.1

همچنین شما می‌توانید مطالب مرتبط با سرگرمی و  دانستنی‌ها را در مجله والارویا مطالعه کنید.

آرایش بی‌نظیر عروس اروپایی: 10 مدل‌ متفاوت با میکاپ حرفه‌ای و خاص

لیست ادویه‌های مخصوص غذاهای ایرانی

ضرب المثل‌های ایرانی با هوش مصنوعی!

جدیدترین و شیک ترین مدل نیم بوت جذاب زنانه ۱۴۰۲

دنیای شگفت‌انگیز کیک‌های طرح فرشته

تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا